تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن

در این مطلب تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن و تاثیر خودارضایی بر چهره گرداوری شد

تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن

 

در مورد عوارض خودارضایی دیدگاههای متفاوتی وجود دارد ما این تصمیم را برعهده خواننده می گذاریم!

 

تاثیر خودارضایی در قد

پرسش: اینجانب بدلیل شانس بسیار کمی که در بعضی مسائل داشتم و دارم از حدود  5سالگی دست به عمل خودارضایی میزدم. به همین دلیل هم 12 سالم که بود به بلوغ رسیدم(یلوغ زودرس).تقریبا فقط یک علامت از علائم بلوغ را در 122 سالگی نداشتم که آن هم موهای صورت بود. که ان هم تا 14 سالگی در صورتم پدید آمد.

بنده با قد 150 سانت به بلوغ رسیدم . ولی هرروز 3 بار دست به خودارضایی می زدم. من تا 13 سالگی 20 سانت رشد کردم عین لوبیا سحرآمیز. در طی یک سال قدم 170 شد. اما بعد از ان حدود 5 یا 6 ماه بود هر کاری کردم بلند نشدم. واسه ی همین هم دست برداشتم و ناامید شدم. حالا آیا میخواهم بدانم که ایا خودارضایی روی رشد قد تاثیری دارد؟ آیا راه درمان دارد؟

پاسخ : بله موثر است. بدلیل کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس و تاثیرات هورمونی باعث کوتاهی قد می شود.خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود  از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا رواندرمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کرد و البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.

سوال : با سلام من حدود 24 سال سن دارم و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از سال اول بلوغ شروع به استمنا کردم و تا حدود 1 سال پیش این عمل زشت ادامه داشت و تو اون مدت بصورت یک عادت در اومده بود و چون تغذیه ام نیز انچنان غنی نبود رشد قدی من از تقریبا سن بلوغ بسیار کند شد و الان قدم 166 است، ولی بعد از ورود به دانشگاه وقتی مضرات زیاد این عمل رو فهمیدم شروع به ترک اون کردم ، ولی دیگه دیر شده بود،از نظر جسمی و اسکلتی هم بسیار ضعیف شده ام
پاسخ : دوست عزیز خودارضایی اصلا تاثیری بر کوتاهی قد و ضعف جسمی نداره و حتی تغذیه مناسب هم بعد از ژنتیک تاثیر داره یعنی ابتدا باید ببینید که شما دارای صفات ارثی کوتاهی نیستید؟

 

تاثیر خودارضایی در لاغری

سوال : آیا خود ارضایی باعث لاغری صورت وجوش زدن میشه تو هر سنی؟
پاسخ : خودارضائی باعث لاغری میشود
بستگی به فرد داره
در مورد جوش هم باید بگم که بله
تحریک جنسی و داغ شدن بدن باعث جوش میشه

 

سوال : ایا خودارضایی باعث لاغری میشود

پاسخ: با روشن بینی کامل، و پس از تحقیق مفصلی که انجام دادم، با قاطعیت تمام، فقط یک جمله به شما خواهم گفت، بله! خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

از من ایراد نگیرید، نمی‌گویم که کور کورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید! کافیست تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس از این مدت، سطح بالایی از انرژی، بی حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد. چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟

افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست کنده بگویم، اینطور نیست!

با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.

 

تاثیر خودارضایی در ریزش مو

سوال : آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می شود؟

پاسخ دکتر محمدرضا رجبی شکیب

خیر. هیچ عارضه جسمی ای از نظر علمی برای این رفتار به اثبات نرسیده. اما اگر این رفتار تبدیل به عادت بشه، عوارض روانی داره و مخصوصا در روابط زناشویی مشکلاتی ایجاد می کنه.

 

سوال : عوارض خود ارضایی چیست؟ آیا خود ارضایی سبب ریزش مو می شود؟

پاسخ : وقتی فردی یک رابطه جنسی صحیحی را تجربه می کند هم به لحاظ روانی و هم جسمانی ارضاء می شود، نیاز جنسی فقط به بعد جسم محدود نمی شود بلکه بخش مهمی از آن با ذهن و روان انسان ارتباط دارد. بعد از یک رابطه جنسی صحیح میزان هورمون های جنسی و ناقل های عصبی محرک در مغز کاهش می یابند و در قبال آن بر میزان هورمون های پرولاکتین و کورتیزول افزوده می شود که این امر موجب حس آرامش، رضایت و نشاط می گردد  و به دنبال آن فرد تا مدتی نیاز به رابطه جنسی نخواهد داشت.

اما در عمل خودارضایی صرفا فرد به لحاظ فیزیکی(جسمی) تخلیه شده و نه از لحاظ روانی و ذهنی و این مسئله باعث عدم تعادل بین نیاز جسم و روان می گردد به عبارتی خود ارضایی باعث تشنگی بیشتر فرد به لحاظ روانی به رابطه جنسی می شود که این امر سبب شده فرد بیشتر و بیشتر به عمل خود ارضایی مبادرت بورزد که به آن اعتیاد به خود ارضایی گویند و بیشتر در مردان مجرد زیر 25 سال شایع است.

بدن مردان برای تولید اسپرم و هورمون تستسترون(هورمون جنسی در مردان) نیازمند مواد مغذی مختلفی از قبیل پروتئین، روی(زینک)، کلسیم، منیزیم، ویتامین ای، ث و غیره می باشد، استمرار به خود ارضایی و خروج بیش از حد اسپرم موجب تخلیه بدن از مواد مغذی ذکر شده می گردد که عوارضی از جمله ریزش مو را به همراه خواهد داشت.

از طرفی دیگر با هر بار انزال تغییراتی در سیستم هورمونی بدن رخ می دهد که یکی از مهمترین آنها تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون(DHT) است. تجمع هورمون DHT موجب تضعیف فولکوهای مو و به دنبال آن ریزش مو می گردد، طبق گزارش انجمن ریزش مو در آمریکا ازدیاد هورمون DHT یکی از شایعترین علل ریزش مو در مردان می باشد. انزال بی رویه چه در قالب خود ارضایی و چه در قالب رابطه جنسی می تواند موجب تشدید ریزش مو در برخی مردان گردد.

همچنین خود ارضایی سبب تحریک غده سباسه شده که منجر به افزایش چربی پوست صورت و سر می شود، چربی بیش از پوست یکی از عوامل ریزش مو، جوش و آکنه می باشد.

 

تاثیر خودارضایی در بچه دار شدن

پاسخ دکتر محمدرضا رجبی شکیب

اصلا این طور نیست دوست عزیز. خودارضایی هیچ تاثیر منفی ای روی باروری شما نداره. اگر الان ازدواج کردین و درگیر چنین مشکلی هستین، اولا مطمئن باشین هیچ ارتباطی بین اون عادت و وضعیت امروز شما نیست و ثانیا، اینو بدونین که امروزه تقریبا هر نوع اختلال ناباروری قابل درمانه.

 

سوال : باسلام خدمت آقای دکتر . من پسری 25ساله هستم ومدت 8 سال است که به صورت مدام دست به خود ارضایی میزنم میخواستم ببینم آیا خود ارضایی در آینده مشکلی از لحاظ بچه دار شدن (بچه ناقص) خواهد داشت یا نه .

پاسخ : گزارشی از تاثیرسوء خود ارضائی روی تولید مثل نداریم

 

سوال : آیا خود ارضایی دختران باعث نازایی میشود؟

پاسخ : خیر البته در صورت زیاده روی عمل خود ارضایی امکان ناباروری و نازایی ممکن است

 

تاثیر خودارضایی در چهره

سوال : بسیاری از دوستان این هست که خودارضایی چه تاثیری بر چهره ، پوست و زیبایی داره؟ آیا از روی ظاهر ، پوست ، چهره و سیاهی زیر چشم میشه تشخیص داد کسی خودارضایی می کنه؟

پاسخ : وقتی خودارضایی حالت افراطی و اعتیاد داشته باشه(طوری که هر روز باشه) اثرات جسمی به دنبال داره که یکی از انها گودی یا کبودی چشم هست. با خودارضایی افراطی  مقدار کالری سوزانده شده بالا می ره و در صورت عدم تغذیه مناسب ، کالری به مقدار لازم دریافت نمی شه و موجب ضعف بدنی میشه. در ورزش مشت زنـی، هـر مـربی در حیـن دوره ی آمـادگی، بـوکسور خـود را برای 90 روز از بـرقـراری ارتـباط جنسـی منـع مـی کند تا هم انرژی او بیشتر شود و هم بتواند مشتهای محکمـتری بـه حـریف وارد کند.

در حالت کلی نمی توان هر تغییری در چهره را به خودارضایی ارتباط داد. چرا که بیشترین اثر در پوست را ژنتیک تایین می کنه. و رنگ پوست یا سیاهی زیر چشم می تونه ارثی باشه و در بسیاری موارد ربطی به خودارضایی نداره. ممکنه کسی تا به حال خودارضایی نکرده باشه و زیر چشم او گودی یا کبودی مشاهده شود و برعکس کسی که خودارضایی می کند این علایم را نداشته باشه. موارد بسیاری در چهره ، پوست و زیبایی تاثیر گذار هستند. از جمله ژنتیک ، تغذیه و مراقبت از پوست.

 

نظر دکتر شیخ الاسلامی در تاثیر خودارضایی بر چهره
همانگونه که بارها گفته ام خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و تاثیری نیز بر شکل ظاهری بدن یا حتی سیستم تناسلی فرد ندارد که از روی این تغییرات بتوان فهمید کسی خود ارضایی می کند یا نمی کند یا قبلا خود ارضایی داشته است یا نداشته است. بسیاری از جوانان این دغدغه را دارند که نکند کسی بفهمد آنها خود ارضایی می کنند و همین دغدغه یا نگرانی باعث ایجاد یک اضطراب و ترس درونی در وجود ایشان می شود. از جمع فرار می کنند و بیشتر سعی می کنند تنها باشند. از بسیاری از میهمانیها و حضور در جمعهای فامیلی می پرهیزند که مبادا کسی متوجه شود آنها خود ارضایی می کنند. داشتن همین دغدغه باعث می شود تا در مقابل آینه بارها در چهره خود دقت کنند و کوچکترین تغییری را در چهره به خود ارضایی نسبت می دهند. در حالیکه خودارضایی هیچ اثر یا عارضه ای جسمی یا علامت مشخصه ای ندارد و کسی نمی تواند بر اساس علامت یا عارضه خاصی تشخیص خود ارضایی را در فرد دیگر بدهد.
برخی از جوانان تصور می کنند کسی که خود ارضایی می کند کمر ضعیفی دارد و با ضربه زدن به کمر وی می توان از روی درد یا واکنش او فهمید که خود ارضایی کرده است. یا برخی از دختران تصور می کنند به علت خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا می کند  یا بسیاری از باورهای دیگر که همگی بی پایه و اساس بوده و غلط می باشد. خود ارضایی هیچ علامت مشخصه ای ندارد و قابل تشخیص نیست. تنها مشکلی که خود ارضایی دارد عدم ارضای روانی می باشد و فرد چون از نظر روانی با آن ارضا نمی شود ارامشی که لازمه ارضای جنسی می باشد را بطور کامل تجربه نمی کند.

سوال : باسلام نشانه های ظاهری خودارضایی چیست؟یعنی چگونه می توان فهمید فردی خودارضایی می کند یاخیر؟لطفا راه ها و نحوه ترک آن را نیز توضیح دهید.امیدوارم پاسخ شما مرا در یاری رساندن به فرزندم راهنما باشد.

پاسخ : نشانه های ظاهری خودارضایی به تناسب افراد متفاوت است و این گونه نیست که همه افراد به یک سبک عوارض ظاهری خودارضایی را نشان دهند چه بسا پسری که ده و پانزده سال خودارضایی می کند. ولی به هیچ وجه در چهره اش عوارض خودارضایی نمایان نیست و چه بسا پسرانی که حتی یک بار هم به این رفتار نا پسند مبادرت نورزیده اند. ولی عوارض ظاهری مانند گودی چشم ضعف قوه بینایی و …دارند.
شما بهتر است به جای واکاوی دراین مساله و احیانا گمانه زنی هایی آسیب زا صرفا به پیشگیری یا درمان غیر مستقیم آن همت گمارید.

 

عوارض خودارضائی

 اگر آقایون شروع کنند به برقرای روابط زیاد جنسی با افرا مختلف، و یا پیش از رسیدن به سن 21 سالگی، خود ارضایی را تجربه کرده باشند -یعنی زمانی که اسپرم ها به بلوغ کامل نرسیده اند- این امر خلل جبران ناپذیری را به قوای جنسی شان وارد می کند و بعدها عواقبی را در زندگی جنسی شان به وجود خواهد آورد. زمانی که مرکز فعالیت های جنسی به دلیل وجود مزاحمت هایی نظیر خود ارضایی و یا آزار و اذیت های جنسی نتواند به درستی رشد پیدا کند، اندوخته قوای جنسی از سن 35 سالگی به بعد رو به تحلیل می رود و این مورد نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی دستگاه تناسلی می گذارد بلکه عملکرد کلیه سیستم های بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهد: دستگاه هاضمه، گردش خون، عملکرد غدد مترشحه، سیستم عصبی و …

این افراد به سرعت از سن 35 سالگی به بعد شاهد فرایند سالخورده شدن خواهند بود. خیلی زودتر از حالت طبیعی توانایی هایشان را از دست می دهند و متاسفانه خیلی سریع روانه گورستان خواهند شد. در چنین شرایطی ارگان های جنسیشان نیز دچار اختلالات مختلفی شده و انواع بیماری های گوناگون جنسی به همراه بیماری هایی نظیر اختلال سیستم عصبی و دگرگونی سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک و غدد درون ریز می شوند.

خودارضایی که از جمله نقص های فردی به شمار می رود، سبب ایجاد تصورات شهوانی در ذهن فرد می شود. در دراز مدت فرد عدم تمایل جنسی نسبت به جنس مخالف خود را پیدا می کند، از نظر ذهنی خسته می شود، و دچار ناتوانی های جنسی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.